Hemskt!!

Hej hej! Nu är bloggpausen över:)
Hur mâr ni? Jag mâr bra... `
Idag när vi var pâ stranden sâ var det jätte stora vâgor! Typ 2 1/2 m! Men det jag tänkte berätta var iaf att när jag, Mimmi och pappa badade sâ sa pappa ât oss att hâlla oss ganska nära stranden för att det var sâ stömt där ute, och vi gör ju som han säger... Sen när vi nästan precis ska gâ upp och sola lite sâ ser pappa nâgon i vattnet som vinkar och ropar pâ hjälp (det var gul flagga pâ livvakts stolen). Badvakten sâg ju ocksâ det sâ han ropar pâ de andra liv vakterna att de ska hjälpa till. Sâ de simmar ut dit. Det var en man, en kvinna och ett barn som kanske var 13 âr elr nât. Och mannen ropar att det fattas en, och alla vakterna simmar som galningar och letar efter människan (jag tror att det var kvinnan som var försvunnen). Till slut hittar de iaf alla och de simmar in med vakterna. Sedan sitter de stackars människorna pâ stranden och kramar om varandra... Under tiden hade det ju hunnit komma ambulanser och massa mer räddning. Men sen ser dem ju att allt har gâtt bra och sâ, sâ de âker därifrân.(Varför de behövde hjälp var för att de hade kommit väldigt lângt ut och det var väldigt strömt sâ de kom inte in...)
 
Vi pâ stranden var ju alldeles förvirrade för vi viste inte  om alla var i land elr inte, men sen sâg vi ju att allt blev bra och vi blev lite lugnare..

Ca 15 minuter senare hände det igen...
Tvâ barn i kanske 14-15 ârs âldern kommer inte in, och pappan simmar som en galning ut till de, men när han kommer fram har han ju simmat sâ mkt att han nästan inte har nâgra krafter kvar,+ att barnen nästan är inne sâ han tror typ att de har drunknat elr nât för han hittar de ju inte, sen sâ simmar liv vakterna ut âter igen och lyckas rädda pappan som var i nöd ist för barnen nu... Sen kommer han in och allt blir frid&fröjd igen... Precis som förra gângen har det hunnit komma ambulanser och allt...

Sen skulle pappa och Mimmi gâ pâ en strand promenad och pâ vägen ser de massor med killar som hâller pâ att dyka frân varandras axlar PRECIS INNE VID STRAND KANTEN!! Dâ säger pappa till Mimmi att han trodde det skulle gâ illa snart... 

Och självklart hade han rätt... 5 minuter senare ligger det yttligare nâgra till i vattnet och behöver hjälp, men den här gângen var nog allvarligast. De fâr in alla pâ stranden (för dem var ju precis vid kanten) men iaf, en elr nâgra st hade skadat sig, vi vet inte om nâgon hade brutit nacken elr nât men âter igen kom ambulansen och den här gângen var de till nytta. De sprang med bârar fram och tilbaka... Sen sâ orkade vi inte vara kvar mer för det skulle säkert hända igen. Tänk er, pâ bara 2 timmar hände 3 olyckor!! + att vi skulle äta lunch. 

Assâ det var sâ galet! Och hemskt, varje gâng visste man ju inte om det saknades nâgon/nâgra.. 
Nu sitter jag hemma och bloggar. Blev ett lângt inlägg, kanske ingen som orkar läsa, menmen...
Nu ska jag äta lite och sen ska jag gâ ut i solen och njuta. Pâ fredag âker jag tillbaka till Sverige, hoppas det blir fint väder dâ! Annars fâr jag väl ta med mig en stor säck med sol och värme:p 

Puss pâ er♥  

ps/ Efter 3 olyckor hade de ändâ inte satt upp röd elr svart flagga!

Kommentarer
Postat av: kyra

guud vad läskigt! vad menas med röd elr svart flagga? hehe jag är inte så bra på sånt där :P<333

2009-07-16 @ 12:17:19
URL: http://kyrhas.blogg.se/
Postat av: Tanja

Det betyder typ hur säkert det är att bada i havet. Grön flagga= Inget farligt

Gul flagga= Ska vara lite försiktig

Röd flagga= helst inte bada (tror jag:s)

Svart flagga= Absoulut inte bada.



Fattade du?

Jag saknar dig... Kommer hem i morgon, men sen ska jag vara i Norrköping pâ en tennis tävling lördag och söndag, men pâ mândag kanske vi kan träffas:) Om du kan alltsâ:)<333

2009-07-16 @ 15:51:36
URL: http://tanys.blogg.se/
Postat av: kyra

asså jag kanske ska till sofias land på måndag men jag ringer dig <333 lööv u<33

2009-07-16 @ 23:54:29
Postat av: Tanja

Okej, vi hors<333

2009-07-17 @ 10:48:27
URL: http://tanys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0